7 Nisan 2013 Pazar

TWİTTER'IN ERKEK KEZBANLARI

Bildiğiniz gibi "Kezban" kelimesi son zamanlarda epey meşhur bir kelime. Genellikle kızlar için yapılan tespitlerde sıkça kullanılıyor. Ben bu yazımda size bu kavramın Twitter'da karşılık bulan erkeklerinden bahsedeceğim. Peki, erkeğin kezbanı olur mu? Yazımın sonucunda sizin de anlayacağınız gibi bu soruya vereceğim yanıt evet, olur; bal gibi de olur hem de. Üstelik erkek kezbanları kadın kezbanlarından daha iğrenç buluyorum. Kadın kezbanların bir yere kadar  çekilebilir yanları var hani; lakin bu erkek kezbanları hiç çekilebilir, tahammül edilebilir değiller. 

Erkek kezbanlarını nasıl tanıyacağız peki? Öncelikle Twitter'da erkek bir kezban, yazdıklarıyla mütemadiyen bas bas bağırır: "Ben buradayım, tüm kezbanlığımla buradayım," der size. O yazıların berbat üslubundan, sakil duruşundan onların kezban olduklarını anlayabilirsiniz. Erkek bir kezban nasıl yazar, anlatıyorum:

- Erkek kezban, "yapmayacaksın, etmeyeceksin" tarzında twitler atmaya bayılır.

- Erkek kezban, ilgi manyağıdır. Takipçi sayısı onun için her şeydir. Takipçisi yükseldikçe egosu tavan yapar.

- Erkek kezban, ego mastürbasyonu yapmaya bayılır. 

- Erkek kezbanın yazılarında bir kendini beğenmişlik görürsünüz. Bu kendini beğenmişlikte kendisinin özel olduğunu hissettirme amacı güden bir yaklaşım vardır. Çoğu zaman bu sevimsiz yaklaşım, bir pop yıldızı olduğuna inanmaya kadar itebilir kendisini.

- Erkek kezban, çoğu zaman yazdığı yazıları kendisi yazmaz, çalar. Misal Alişan, S.Ortaç, E. Gündeş gibi şarkıcıların şarkı sözlerinden bir sözü alır, kendisine göre değiştirir. Bu tarz yazılar yazdıkça kendisini bir Kafka, Gogol zannedebilir. 

Erkek kezbanların atacağı muhtemel twitler:

- İlgilenmiyorsan amk, ilgilenme, ben de ilgilenmiyorum. (912 RT, 258 FAV)

- Ben seviyorsam bitmiştir, anlaması gerek. (400 RT 112 FAV)

- Senin her şeyinim ben, banane diğerlerinden. (723 RT, 234 FAV) 

- Beyaz tenliyse tamamdır, severim ben onu... (856 RT, 324 FAV)

- Benim için bitmişse, dönüşü yoktur. (812 RT, 233 FAV) (Sanki başımıza bir pop yıldızı, kimsin lan sen bitmişse dönüşü yokmuş it herif)


Velhasıl kelam; Onur Gökşen'in çok sevdiğim bir lafı vardır: Yazamıyorsan yazmayacaksın, yavşaklığın alemi yok," diye. Bu erkek kezbanlarını gördükçe de aklıma Onur abinin o lafı geliyor. Yazmayacaksın işte; yavşaklığın alemi yok. İnsanın en azından yazdığı bir yazıya saygısının olması gerek. Hayatında bir ağacın gölgesinde uyumamış adamların geçip Twitter'da bize hayat dersleri vermesinden midem bulanıyor.