26 Nisan 2013 Cuma

Koala



Fotoğrafta gördüğünüz bir koala. Gezintiye çıkıyor, evine geri döndüğünde evini yerinde bulamıyor; saatlerdir orada, yıkılmış olan evinin olduğu yerde beklediği söyleniyor. Bu fotoğrafı görünce insanlığımdan bir kez daha utandım. Bunu yapanlarla aynı canlı türünden olduğum için utandım. Kendinden başka hiçbir canlıyı düşünmeyen, hırs bürümüş bu vampirlerden sadece utandım!

Hangi dine inanırsanız inanın, hangi kültürden olursanız olun, yeryüzünün en basit kuralıdır: Yuva bozanın yuvası olmaz. Bu, hayatta en çok inandığım, en basit gerçeklerden biridir. 

Bir koalanın evine göz diken, bir kirpinin dedesinin, nenesinin, babasının ve anasının içgüdüsel olarak binlerce yıldır kullandığı yoluna yol yapan, evini bozan, bir yılanı sebepsizce öldüren, orada burada öldürdüğü ayının videosunu paylaşan insanlardan sizden de utanıyorum. Biliyorum ki şimdi yukarıdaki  Koala'nın evini yıkan insanlar, öyle bir ah aldınız ki şimdi siz... Bu dünyalar tatlısı hayvanın öyle içten bir ahını aldınız ki, başınıza depremler gelecek. Eviniz yanacak, seller basacak yolunuzu, olacak bu!.. Size olmasa bile çocuklarınıza, torunlarınıza olacak. Neye inanıyorsanız inanın, ne yapıyorsanız yapın. Yuva bozanın yuvası olmaz. Doğa intikamını er ya da geç alacak sizden. Başınıza öyle felaketler gelecek ki kaçacak delik arayacaksınız.