14 Mayıs 2012 Pazartesi

Çocuk Kitabı

 Çocuklara neler okutuyoruz öyle? Açın bakın, doğru düzgün içeriği olan bir çocuk kitabı çok az görürsünüz.

Kimi Ömer Seyfettin'in kitaplarında olduğu gibi, Taliban'ın intihar kamplarında beyin yıkamak gibi bir misyonu olabilecek hikayeler (Bomba) , kimi çocuklara şiddet duygusunu verecek (Pal sokağı çocukları), kimi de mütemadiyen ölmek isteyen bir çocuk olan kahramana sahip bir kitap(Şeker Portakalı). Çocuk kitaplarını okudukça hayretler içerisinde kalıyorum. İşin ilginç yanı ise bu tarz kitapları sanki hiçbir sakıncası yokmuş gibi okutuyor olmamız.  Örnekleri çoğaltmak mümkün lakin ben saded ile olan aramdaki mesafeyi azaltarak sizlere bu hafta sonu yazdığım çocuk kitabından bahsetmek istiyorum.

 Ben yukarıda bahsettiğim durumlardan rahatsız olduğum için bir çocuk kitabı yazmaya karar verdim. Çocukların da insan olduğu gerçeğini göz önünde bulundurarak (Yaşar Kemal diyor ya hani) . Tamamen kendi imkanlarımdan bir çocuk kitabı hazırladım. Sizlerde isterseniz çocuk kitabı nasıl yazılır, yapılır anlatacağım:

Öncelikle word'de normal olarak hikayemizi yazıyoruz. Mümkün olduğunca çocukların bakış açısına ve seviyesine göre yazıyoruz hikayemizi.  Daha sonra word'de writing hard mutlu (ilkokul güzel yazı ile yazmanız için) indiriyoruz ve yazımızı ona çeviriyoruz.

 Çocuk kitaplarının olmazsa olmazı resimlerdir. Bunun için elimizden geldiğince her sayfayı resimlerle donatmamız gerek. Normal A4 kağıdına resimler çizip, boyamalarımızı da yapıyoruz renkli bir şekilde.

 Yazdığımız hikayeye göre kırtasiyeden A3 kağıt alıyoruz. A3 kağıdını ikiye bölüp, yorgan ipiyle katladığımız yerden dikiyoruz. Boş bir kitap var artık elimizde.  Boyamış olduğumuz resimleri ve çıktı olarak aldığımız hikayemizi ikiye katlayıp diktiğimiz boş kitaba yapıştırıyoruz.

Vee kitabımız hazır.

Bir okul kütüphanesine kitabınızı hediye edebilirsiniz artık.

(fotoğraflar gelecek)