16 Şubat 2012 Perşembe

FETİH 1453

 Fetih 1453 beklentisiz gittiğim bir filmdi. İlk gösteriminin bugün saat 14:53'de olduğunu da bugün öğrendim. Bileti alırken yanında afişinin de hediye olarak verildiği bir film Fetih 1453. Sinema salonu tıklım tıklım doluydu, uzun bir aradan sonra bu kadar kalabalık bir salonda film seyretmemiştim. Günler öncesinden rezervasyon yapıp biletlerini almış insanlar vardı. Çok olmasa da önlerden izlemek nasip oldu bize de.
 Film afişinde Devrim Evin'i görünce " Aaa bu Adana Devlet tiyatrosunun oyuncusu lan, defalarca izledim ben bu adamı" diye bir tepki çıktı ağzımdan refleksif olarak. Devrimi "Derya Gülü" adlı oyundaki efsane oyunculuğuyla hatırlıyorum. Geçen sene de Aziz Nesinin ünlü "Yaşar ne yaşar ne yaşamaz" adlı oyununda bizleri epey güldürmüştü. Bu filmde başrol de oynaması da biraz film biletini almam için en büyük sebep oldu desem yeridir. Fetih 1453 Faruk Aksoy'un yönetmenliğini yaptığı, yamulmuyorsam şimdiye kadar Türkiye'de en çok para bayılmış bir film. Faruk Aksoy'u nedense çok izlenen filmleri yaparken görüyoruz.  Türkiye'de hangi filmlerin izleneceğini çok iyi biliyor Aksoy. Halkı tanıyor desek yeridir. E tabi bu işten iyi de para kırıyor. Her neyse filme gelelim,  filmi izlemek için salona girerken bir beklenti içerisinde olmadığımdan olsa gerek salondan çıkarken güzel bir film izledim düşüncesiyle çıktım. Şimdiye kadar sinemamızda görmediğimiz efektleri, sinema tekniklerini gösterdi bu film bize. Bu açıdan bakıldığında ortaya konan eserin hiç de yabana atılır cinsten olduğunu düşünmüyorum. Film içerisinde birçok duygu verilmiş. Klasik Cüneyt Arkın filmlerinde gördüğümüz Bizansın dışında bir Bizansı izlemek de keza güzeldi . Dövüş sahneleri "olmuş" dedirtecek cinstendi. Gayet güzel çekilmiş, gerilimli sahnelerdi.. Filmin içerisinde bazı küçük mantık hataları var elbette. Her yapımda olduğu gibi, bunları dillendirme meraklıları zaten saflardaki yerini çoktan almıştır. Devrim Evin'in oyunculuğuna gelecek olursak, bu filmde de gayet iyi bir iş çıkarmış ( dikkat  çok az spoiler içerir, kocaman İstanbul fethedilirken Fatih Sultan Mehmet salt izledi mi, cevap evetse bunun tarihi gerçekliği nedir diye sormamız gerek, mantık hatası söylemeyeceğim dedim ama söyledim bak yine de)

 Fetih 1453 neresinden bakılırsa bakılsın Türkiye sineması için önemli bir adımdır. Bu adım birçok sinemacıya yeni yollar açacaktır. İzlemedim demeyin. İzleyin. İyi seyirler.