29 Mart 2012 Perşembe

Berberin Çırağı

 Sizde de berberinizden başka bir berberde tıraş olamama durumu var mı? Ayrıca başka bir berberden tıraş olduğunuzda sanki gerçek berberinizi aldatıyormuş duygusu oluşur mu? Berberler bu yönleriyle diğer meslek erbablarından ayrılırlar. Berberlerle sohbet ederken siz farkında olmadan bir dostluk kurarsınız. Bu sohbet de  bir süre sonra "berberis aliskanus" adında bir hastalık oluşturur sizde işte.

Gözleri çipil çipil bakan, 6 yaşındaki,  haftalık 5 TL'ye çalışan sarı saçlı berberin çırağını gördüm bugün. "Nasılsın?" Diye sordum.

İşten yeni çıkmış, 11 çocuklu bir ailenin son çocuğu bizim sarı kafa. "Neden işten çıktın?" Dedim çipil çipil bakan gözlerine bakarak.

 "Abi bana zorla sigara içiyordu müşterilerin yanında, ben içmek istemiyordum, bana haftalığımı vermeyeceğini söyleyerek içmem için ısrar ediyordu. Ben de bir süre sonra sigarayı öksüre öksüre içiyordum. Bana bakarak kahkahalar atıyorlardı. Dükkanın tüm yükü üzerimdeydi, birkaç hafta önce de sobayı yakmaya çalışırken kaşlarımı yaktım bak! (kaşlarını gösteriyordu, gerçekten de yanmıştı) en son beni durduk yere tekme tokat dövünce de tuvalete gidebilir miyim? diye sordum eve gittim. Bir daha da uğramadım berbere. Şimdi çalışmıyorum ama iyiyim abi böyle. Bakalım düzgün bir iş bulabilirsem ona girer, çalışırım."

 Sarı kafa koşa koşa gitti uzaklaştı gözlerimin önünden.

Henüz 6 yaşında bir çocuk. Karşımda sanki büyük bir adam gibi konuşuyordu, kaşları yanmış, gözleri çipil çipil bakan, yüzünde kocaman bir gülümseme olan bir çocuk o. Sarı kafa. Görseniz dünyalar tatlısı.

Berberimi değiştirmenin zamanı geldi.